Free Flow Yoga met Nienke

Hoe begin je met yoga en creëer je een momentje voor jezelf? Door het beoefenen van yoga werk je zowel aan je lichaam en geest. De mentale pijn is vaak te bestrijden met meditatie, ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Door te oefenen in het vinden van ontspanning kun je dingen beter van je afzetten. Hierdoor verlicht je zelf op eigen kracht je mentale pijn. De lichamelijke pijn wordt bestreden door de houdingen (Asana’s). Iedere houding heeft zijn eigen effect op je lichaam, geest of beide. Asana’s hebben veel positieve kanten, bijvoorbeeld door te stretchen creëer je ruimte waardoor pijn afneemt. Daarnaast is een slechte houding ook funest. Door een betere lichaamshouding aan te leren kunnen veel klachten verminderen of zelf verdwijnen. Door de juiste oefeningen uit te voeren die bij jou klachten passen kun je heel gericht op je pijn oefenen en de pijn bestrijden. Yoga leert je om de problemen aan te pakken bij de basis.

Nienke gaat je alle ins en outs leren wat betreft yoga. Ze heeft inmiddels 8 jaar de diagnose MS. De afgelopen jaren heeft ze een nieuwe balans gevonden in haar leven. Daardoor is ze zelfs yoga docente geworden. En zeker nu, de Corona er is wil ze jou helpen om je eigen balans in deze gekte terug te vinden. Ook aan lichamelijke beperkingen hebben we gedacht. Want wanneer je niet meer de mogelijkheid hebt om yoga op de mat uit te voeren, kan stoelyoga een uitkomst zijn. Deze laagdrempelige vorm van yoga is geschikt voor iedereen. Speciaal voor jullie heeft ze dan ook diverse lessen opgenomen die vanaf volgende week op ons Youtube kanaal te vinden zijn.

Volg Nienke ook op Instagram via @free.flowyoga of bezoek haar website.